HOMEFOTOS VAN TOEN EN NUDONATEURSLINKSGASTENBOEKCONTACT

Sponsoren
Bezoekers: 640780

Opgeknapte sik voor het Gerrit Komrij College

Op vrijdag 28 december 2012 is een groen-zwart-rode rangeerlocomotief van het type “sik” geplaatst bij het “Gerrit Komrij College”. Deze “sik” staat symbool voor het voormalige grote spoorwegemplacement en de rijke spoorweggeschiedenis van Winterswijk. In opdracht van de gemeente Winterswijk heeft de HSA in het najaar de locomotief een visuele opknapbeurt gegeven, zodat deze er van buiten weer als nieuw uitziet

DSP Nederland uit Tilburg regelde de locomotief voor de HSA. Voordat deze naar Winterswijk kwam, is door hen de motor en een aantal onderdelen uit de locomotief gehaald, aangezien deze toch nooit meer zal rijden. In november is de sik per dieplader naar de Syntus-garage gebracht. Hier hebben de medewerkers van de HSA de locomotief een flinke schilderbeurt gegeven waardoor deze er weer uitziet als nieuw.

Op 28 december is de opgeknapte sik met een mobiele kraan op een dieplader gehesen en vervolgens naar de plaats van bestemming gebracht. Onder het toeziend oog van HSA-vrijwilligers en andere enthousiaste toeschouwers werd de loc (ook weer met behulp van een hijskraan) op zijn definitieve plaats nabij het “Gerrit Komrij College”gezet. Hopelijk zal de loc hier nog jaren dienstdoen als monument.

Wij danken DSP Nederland uit Tilburg, Pillen Transport uit Winterswijk en Verticaal Transport Nederland uit Doetinchem voor hun bijdrage!

206707_317737098331902_418302684_n.jpg
282905_317737091665236_653589184_n.jpg